zondag 17 september 2017

VK LEZERSBRIEF / AJAX / EVEN NADENKEN / NEGATIVISTISCHE HYPE: Ajax en het 'Peter-PrincAjaxipe' - Ik Zeg: 'Ajax wordt Kampioen!'

Cartoon overgenomen van: 'nl.123rf.com/'
Ajax uitgeschakeld voor de Champions League, Ajax uitgeschakeld voor de Europe League, Ajax verliest vijf punten in vijf wedstrijden...voer voor Negativo's en Stemmingmakerij. Zo ook al een week of twee geleden in 'Volkskrant Brieven' -zie hieronder-...

'Peter Principe' erbij, in het voetbal heet dat geloof ik 'Een goed paard maakt nog geen goede ruiter', vrij naar Co Adriaanse... Maar voorlopig is Ajax wel financieel kerngezond, en lijkt er daar weinig sprake van paniek, zelfs al scheelt het missen van die Cup-toernooien vreselijk veel geld...

Ik zeg: 'Ajax Kampioen in 2018!' Wedden?

AART DEKKER




Ajax

De trainer die het jeugdelftal naar het kampioenschap leidde, wordt coach van Ajax 1. Ik bedoel maar
Het Peter-principe, genoemd naar de Amerikaan Laurence J. Peter, luidt dat iemand net zolang wordt bevorderd tot hij op zijn incompetentieniveau belandt. Als je, om een voorbeeld te noemen, je beste boekhouder hoofd van de afdeling maakt, krijg je onherroepelijk trammelant. Dat is er bij Ajax aan de hand. De beste keeper ooit wordt algemeen directeur, een van de beste vleugelspitsen wordt directeur spelersbeleid. En de trainer die het jeugdelftal naar het kampioenschap leidde, wordt coach van Ajax 1. Ik bedoel maar.

'Peter' Noordermeer, Dreischor

Geen opmerkingen:

Een reactie posten