woensdag 13 september 2017

IBASKETBALL-INTERVIEW / BASKETBALL IS (SHOULD BE) FUN!: Aart Dekker Interviewt Sinan Taze over Fiba-Europe en zijn Functie bij EuroBasket 2017

Van de vorige keren dat ik voor de camera (en microfoon) van Arie Int Veld verscheen wist ik al 'dat ik nog een hoop moest leren' voordat ik dat een beetje goed in de vingers -in de lichaamshouding- zou hebben.

Voor het bijgaande Interview had ik wel een lijstje vragen voorbereid, maar meer ook nog niet...

Als je jezelf terughoort -en zeker als je jezelf terug ziet- is dat altijd wat...ongemakkelijk!?! Dat geldt voor dit Interview eens te meer...

'Alle Begin is Moeilijk', zal ik maar zeggen...

Wat was de bedoeling?

'Gewone Basketball-Liefhebbers' -van Jong tot Oud!- een kijkje te gunnen op wat Fiba nu eigenlijk is - o.a. een Wereld-omvattende Organisatie; dus een Politieke Organisatie, maar ook een Organisatie die Evenementen Organiseert (van heel klein en puur promotioneel -denk aan een Jeugd-Toernooi voor C-landen/hele kleine landen-, tot heel groot en 'waar de Wereld naar kijkt' -denk aan EuroBasket en het Wereld-Kampioenschap- en alles ertussen in, een Commercieel Media-bedrijf, een Organisatie die Jonge Coaches Opleidt op een heel hoog niveau, en nog heel veel meer! Een compleet beeld van Fiba schetsen was dus niet de bedoeling, wel het beeld dat Fiba ook een organisatie is die uit Mensen bestaat, waar je gewoon een gesprek mee kunt aangaan...

Ik ben een nieuwe, onervaren interviewer, Sinan Taze is een jonge Organisator met een klein jaar Fiba-Ervaring. Waar we elkaar in ieder geval vonden -zullen blijven vinden- is de volgende mening: 'Basketball Is Fun!', en waar dat (nog) niet zo is: 'Basketball Should Be Fun!'

Voor mij persoonlijk was dit weer een heel nieuwe ervaring, ik hoop ervan te leren; en daarom wil ik hier ook even een bedankje schrijven voor Arie Int Veld, die deze nieuwe ervaring mogelijk maakte.

AART DEKKER

iBasketball in gesprek met Sinan Taze, Competitions Coordinator van FIBA

Tijdens EuroBasket in Cluj sprak Aart Dekker uitgebreid met de Competitie Coördinator van het toernooi, Sinan Taze van FIBA.
In dit interview bespreken Aart en Sinan onder andere de opzet binnen FIBA, de keuze voor Roemenië als gastland, de mogelijkheden voor kleinere landen zoals NL en België in het internationale basketball, de beste aanpak voor talentvolle jeugd, en de ‘druk’ van medailleklassementen op de Olympische Spelen.
Neem eens een kijkje in de keuken van FIBA en hoor, hoe men daar tegen ons land aan kijkt:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten