vrijdag 1 september 2017

FIBA EUROBASKET 2017 / DAGBOEK AART DEKKER: Cluj-Napoca, Roemenië(2) – Woensdag 30&Donderdag 31 augustus 2017 – Getting Ready


Bij de Accreditatie - met Mascotte Sam Dunk(Foto Arie Int Veld)
Waar het thuis de laatste tijd 'Veel Stress, veel te Weinig Slaap en Weinig Leuks' is, moet ik nu omschakelen naar een Toernooi-ritme van 'Enerverende Wedstrijden, tussendoor Stukjes Schrijven, zorgen dat je je Natjes en Droogjes op tijd binnenkrijgt, en Voldoende Slapen om het allemaal vol te kunnen houden. En dan heb ik het nog niet over de plannen die maatje Arie Int Veld allemaal heeft met Live Stream Shows en dergelijke. Dat lijkt misschien allemaal wel mee vallen, maar dat zijn mudvolle dagen, zeker voor iemand met mijn gezondheid.

Ik arriveerde dus in Cluj-Napoca met een forse slaapschuld. Viel na het diner op de eerste dag pompt in slaap, werd na een paar uurtjes wakker, en dan bedoel ik 'Klaarwakker', schreef toen een Column 'die er blijkbaar uit moest' en was toen met nog meer slaapschuld fysiek kapot om 10h AM op dag twee...

Slapen dus maar; tot een uur of vijf in de middag van Dag-2...zonde van het prachtige weer...maar dat komt vaker voor in -voor mij persoonlijk- Rampjaar 2017...

Vijf uur was ook de tijd waarop maatje Arie Int Veld in Cluj zou arriveren, en er moesten Pers-/Media-Accreditaties worden afgehaald. Zoals gebruikelijk was het een komen en gaan in een vrolijke staat van vreugdevolle verwachting bij de Accreditatie-balie.
Opgewonden Vrolijke Vrijwilligers...Camera al klaar, en ineens was daar...Hui Dan..(Foto Aart Dekker)

Veel opgewonden vrolijke jonge vrijwilligers, de Teambus van Kroatië die het team na de training kwam ophalen, de Teambus van Spanje die het team juist kwam afzetten voor de training, Fans die rond de immens grote Arena rondzwierven in de hoop dat ze hun helden van dichtbij konden zien en toejuichen -dat lukte die van Spanje dus deze keer- en een Mascotte genaamd 'Sam Dunk' -maar wel met meisjesstem- die meer dan graag met iedereen op de foto ging.

De 'Media Goodie-bag' van deze editie van EuroBasket bestaat ui een meer dan handig klein rugzakje van Nike, met daarin natuurlijk vooral de onovertroffen Event Guide. Media-kaart om de nek, alle plichtplegingen gedaan...het Feest kon beginnen!

Ook Arie moest natuurlijk op de foto met Mascotte Sam Dunk, en u ziet; deze ervaren Media-man poseert stukken professioneler dan uw Dagboekschrijver...(Foto Aart Dekker)
Wij liepen daarna nog even over de Press-rooms -je kunt maar beter precies weten waar alles is- en hoorden een team trainen. Dat moest Spanje zijn. Dachten "...daar mogen we vast niet kijken..." maar
desgevraagd zei de security-man dat we door mochten lopen...dat deden we dus maar...

En zo zaten wij twee dagen voordat EuroBasket in Cluj-Napoca moest beginnen al te kijken naar een training van Spanje... Enkele minuten later kwam Jorge Garbajosa -ex-International van Spanje, en door mij ooit in een column tot 'Beste Speler (nog) Niet in de NBA' bestempeld- voorbij lopen. Nou die wilde ik wel graag een vraag stellen! "Over vijf minuten", was zijn antwoord toen ik hem vroeg of dat mocht... En toen was de pret over; de man van de security had een foutje gemaakt, het was toch een besloten training, en we werden vriendelijk verzocht te vertrekken... Wat wij natuurlijk even vriendelijk direct deden...

Een heerlijke maaltijd vlak bij de Oude Binnenstad op het terras van een Trendy Bar/Restaurant volgde, en toen was het tijd om mijn hotel weer eens op te zoeken.

Daar liep ik mijn email nog even na, werkte mijn Blog een beetje bij, en toen had ik het wel gehad. Blijkbaar had ik heel wat slaap in te halen; want onderbroken door het ontbijt, sliep ik als was het in coma de volgende 13-14 uur, en toen was er alweer een dag met schitterend weer voorbij...

Arie en in ontmoetten elkaar precies getimed als was het door een atoomklok in het midden van het Centrale Park, vonden een weer een restaurant waar het heerlijk eten was -deze keer in hartje stad-namen een heerlijk ijsje toe, en besloten daarmee de eerste dag van EuroBasket, al beginnen de wedstrijden hier pas op Dag-2 van EuroBasket.

In de Groepen in Helsinki en Tel-Aviv begonnen ze al op donderdag. En daar was het meteen raak wat betreft Spanning en Upsets!

Finland zette de eigen Arena met Basketball-Maffe Finnen op zijn kop door in Overtime Frankrijk pootje te lichten, en Georgie won van Litouwen. En dat waren dan nog maar twee van de zes wedstrijden op Dag-1.

Je kunt het allemaal bekijken en lezen in de onderstaande resumes.

Ik hoop dat ik er klaar voor ben, want vrijdag begint het hier in Cluj-Napoca ook!


AART DEKKER

(Foto Arie Int Veld)
Het Dag-overzicht van Arie Int Veld op iBasketball lees je   ---  Hier ---

Fiba Overzicht Day-one: 'finland-shock-france-in-ot-georgia-stun-lithuania-in-thrilling-day-one'

1 opmerking:

  1. Mooi werk Aart, erg leuk om je dagboek te lezen. We gaan hier in Cluj een prachtige week tegemoet!

    BeantwoordenVerwijderen