woensdag 15 maart 2017

OPEN BRIEF EMILE ROEMER SP / VERKIEZINGEN 2017

Mijn voorkeur, da's geen geheim; Emile Roemer is diep kopje onder geduwd sinds de vorige verkiezingen, maar hij is weer aardig boven komen drijven...hopelijk een mooie uitslag..!

Aart Dekker


Beste ...,
In een democratie heb je maar één stem. Je wilt dat die ene stem zeker veilig is. Je moet er niet aan denken dat je stem vreemd gaat. Dat hij terecht komt bij een ander die je juist helemaal niet wilt steunen.

Toch gebeurt dat nogal eens. Vier jaar geleden bleek een stem op de PvdA, Rutte voor de tweede keer in het Torentje te helpen. Een snoeihard bezuinigingsbeleid was het gevolg.

Veel kiezers zijn Rutte en de VVD nu zat. En terecht. Maar Rutte wil door. Hij rekent er zelfs op. Of het nu PVV, CDA, D66 of 50Plus is, ze zetten de deur wagenwijd open. En ondanks alle mooie woorden durven GroenLinks en PvdA ook niet nu al te kiezen.

Ik wel. Als de SP gaat regeren, doet de VVD niet mee. Klaar.

Alleen dan kunnen we scholieren en studenten weer een studiebeurs geven.
Alleen dan kunnen we de AOW op 65 zetten.
Alleen dan kunnen we het eigen risico en de marktwerking in de zorg afschaffen.
Alleen dan kunnen de lonen omhoog en de huren omlaag.

Ik sta pal voor zaken waar Mark Rutte tegen is. Na de liberale kaalslag wil ik een sociale inhaalslag. Dat kan - maar niet met de VVD.

De steun voor de SP groeit daarom met de dag. We hebben nu de wind vol in de rug. Ik merk het op straat, in debatten. Ik zie het in alle peilingen. We gaan op weg naar een prachtige woensdag. De dag dat elke stem op de SP telt. Woensdag kun je breken met 30 jaar ‘ieder-voor-zich’-politiek.

Je hebt maar een stem. Laat hem dit keer niet vreemdgaan.
Stem zeker.
SP.
Zeker nu.
Met vriendelijke groet,
Emile Roemer
Fractievoorzitter SP Tweede Kamer 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten