dinsdag 15 november 2016

COLUMNIST LEON KERSTEN / INTERVIEWS KOENIS&OUDENDAG / POSITIEF OVER DBL EN NEDERLANDSE BASKETBALL: Leon Kersten was bij Zorg&Zekerheid Leiden vs. Landstede Zwolle, en zag dat het Goed Was!

De wekelijkse Column van Leon Kersten is een hele positieve -goed om weer eens ergens te lezen dat ik niet de enige positivo ben!

Hieronder het eerste deel van zijn verhaal - met Interviews met Thomas Koenis en Nick Oudendag!! - ; bevalt het dan kun je doorklikken naar de hele Column en de hele Blog van Leon.



HET GAAT BETER EN HET WORDT NOG BETER. DBL WEEK 6.


Het kan me best bekoren het niveau van de Eredivisie dit seizoen tot nu toe. Ik was zaterdagavond getuige van de topper tussen Zorg en Zekerheid en Landstede. Dat was simpelweg een goede wedstrijd tussen twee goede teams.
Leiden lijkt verlost van het keurslijf dat de afgelopen drie seizoenen was aangemeten. Het was fris, vol energie, met bij vlagen schitterende aanvallen en, zeker in de tweede helft, ook nog goed verdedigend werk.
Het bleek teveel voor Landstede, de ploeg die ‘savvy’ oogt, en tot dit weekend ongeslagen was. De Zwolse formatie speelde ook een goede wedstrijd, maar bleek onder druk in de slotfase ook kwetsbaar. Beetje op de manier waarop vorige week Donar werd verslagen.
Het frappante is dat ik voor de wedstrijd in Leiden uitgebreid met Herman van den Belt had gesproken over de situatie die achteraf gezien ging ontstaan. Namelijk dat als zijn ploeg onder druk komt, de spelers het dan zelf moeten oplossen. Zo leert een team inclusief coach veel meer over het eigen gedrag en de keuzes die gemaakt worden. Zo leert een ploeg veel meer, heel veel meer, dan door alleen maar wedstrijden te winnen.
Ik vond het een goede wedstrijd en als dit soort duels in november al worden gespeeld, belooft dat veel goeds voor de rest van de competitie. Dat meen ik serieus.
BETER
Een paar weken geleden gaf ik al aan dat spannende wedstrijden belangrijk zijn voor het aanzien van de competitie, simpelweg omdat het toeschouwers trekt en het verhaal van de opwaartse spiraal.
Ik sprak in Leiden ook een tijd met Paul Vervaeck, voor het eerst in twee jaar dat ik fatsoenlijk kon praten met een hoofdcoach van Leiden, en de nieuwe coach gaf aan dat het niveau hem in Nederland niet tegenviel. Ook hij zag meer spannende wedstrijden. Tegelijk gaf hij aan dat de competitie eigenlijk naar tien teams moet, ik hoop op twaalf.
Voor het aanzien van de sport zou het ook goed zijn geweest dat Oranje zich weer voor het EK had geplaatst, maar ja dat verhaal is bekend. Overigens deed het mij pijn om voor het eerst sinds het debacle van 17 september de Vijf Meihal weer binnen te stappen.
OMHOOG
Het stijgende niveau van de Eredivisie wordt in mijn ogen onderstreept door een aantal factoren....
.....
...
De hele Column - met Interviews met Thomas Koenis en Nick Oudendag!! van Leon Kersten   ---  Hier  ---  vorige Columns op zijn Blog volgen direct onder deze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten