vrijdag 21 augustus 2015

JEUGD / BASKETBALL NEDERLAND / DROMEN / LEUK / TOEVALLIG OVER GESTRUIKELD: Portretje in de Volkskrant - Enrico Bakker (10)

Wat inspireert meer om door te gaan met energie stoppen in Basketball dan de dromen van een kind met nog een heeel basketball-leven voor zich..?


'Ik zou willen dunken als LeBron James'

Enrico : `Als ik mijn fiets omkeer als ik thuiskom, zodat de voorkant in de richting van de buitendeur staat, krijg ik 1 euro.' © Adriaan van der Ploeg

Portret van een kind in zijn slaapkamer. Dit ben ik: Enrico Bakker (10).
Door: Mirjam Van Zuidam 17 maart 2015, 02:00

MET WIE WOON JE?
'Met mijn zusje Roos en mijn moeder Monica. Ik noem haar Kika, want mijn andere moeder, die hier ook woont, heet Monique.'

OP WELKE SCHOOL ZIT JE?
'In groep 7 van De Wending in Amstelveen. Dat is een school voor speciaal onderwijs. Ik ben dyslectisch en ik heb adhd. Ze zijn er daar handig mee.'

WAT ZIJN JE HOBBY'S?
'BMX'en. Maar ik ben gestopt, omdat mijn moeder het gevaarlijk vond. Kinderen vielen soms heel hard. Ook ging ik soms niet naar de training, omdat ik geen zin had. Ik ga wel altijd naar basketbal.'

HOE ZIET JOUW LIEVELINGSDAG ERUIT?
'Dan ga ik basketballen met LeBron James, de beste speler van de NBA....

...


Complete Originele artikel --- Hier ---

Meer van Volkskrant.nl/lezen --- Hier ---

(Ennuuh, als iemand het hele artikeltje voor me zou hebben, dan hou ik me aanbevolen...)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten